Direktlänk till inlägg 29 september 2007

Skrattande korven!

Av Shana - 29 september 2007 19:51

© 2007 Shana



Inte vet jag varför jag kom att tänka på den "skrattande korven" just ikväll, men men!...





Belgien var mitt och min familjs hemland i några år. På vår lilla shoppinggata i byn där vi bodde utanför Antwerpen hade vi bl a en ung slaktare som hade en "slakteributik", hans pappa födde upp fina prisbelönta biffkor, så han fick fint biffkött levererat till sin butik, och där fanns många STORA fina prispokaler uppradade som bevis!

Det här var innan "Belgian Blue"!!!




Hans kött var verkligen otroligt fint och mört, så när man åt en biff som man köpt där, så var det så mört att kniven bara gled igenom biffen, och det fanns inget som slog det i mörhet och smak - jag lovar!!!


Han var så gullig mot alla barn som kom med någon förälder till butiken - och i Belgien är alla så otroligt barnkära - alla barn fick varsin skiva kalvkorv där gratis! Han rullade ihop den och gav till barnet...

Den kalvkorven såg ut som ett ansikte med ögon och en skrattade mun, och det var den "skrattande korven"! :))



Min äldsta dotter är ca 3 år på bilden och håller upp den "lachende worst"! :)



Är så glad att vi tog ett kort som minne av den glada kalvkorven! :))

Visst är den fin!!!? Man blir glad av den!



Hoppas du har en riktigt skön, mysig och härlig lördagskväll!

Kram Shana



 
 
Petra

Petra

30 september 2007 12:34

Vilken liten guldlock hon var din dotter :)

http://petrano1.bloggspace.se

 
ALi

ALi

30 september 2007 16:00

Vilkem fin bild på en skrattande korv:)
Nu är det segt i hjärnan efter gårdagens sudd och lite sömn, men det går över:)
Ha en supertrevlig söndag! Kram Ali

http://alibengali.bloggspace.se

 
Zkrivaren

Zkrivaren

30 september 2007 17:22

Nu är även söndagen räddad tack vare dig, ditt inlägg och bilden.

http://zkrivaren.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Shana - Måndag 19 feb 14:51

    © 2024 Amie         © 2024 Amie   © 2024 Amie   En lördag i slutet av januari besökte en väninna och jag Winter Lights på Skansen tillsammans.  Det var en trevlig, snöig och vacker eftermiddag/kväll, om än lite kall...   Man ...

Av Shana - 13 augusti 2016 22:49

Hjälp vad tiden går fort! Plötsligt är det en enda dag kvar på min semester...  Jag har haft 5 veckor och skulle lätt kunna ha 5 veckor till!      Nu har jag i alla fall kommit igång med att göra egen eko nötmjölk i stället för att köpa färdi...

Av Shana - 13 augusti 2016 22:33

Härligt med Bondens egen marknad! I dag lyckades jag äntligen komma iväg och det lär garanterat inte bli sista gången! Det doftar så gott av alla färska grönsaker i köket.    Såklart jag kom hem med lite mer än jag hade tänkt     Ha en...

Av Shana - 31 mars 2013 14:24


    Hej där! Du har väl kommit ihåg att ställa fram klockorna därhemma 1 timme? Så nu är sommartiden här och det blir stadigt ljusare - härligt!!!  Även om våren inte verkar hitta hit på ett tag enligt väderrapporterna... Men det kan j...

Av Shana - 31 mars 2013 14:11


  GLAD PÅSK!   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards