Direktlänk till inlägg 21 september 2008

Kopierat från min dotters blogg

Av Shana - 21 september 2008 23:49

Häromkvällen kollade jag på lite gamla blogginlägg och nu i förkylningstider så verkar det här himla vettigt (ja, jo lovar efter denna är det färdigpratat om förkylning, *fnissar*) Tänk om alla kunde va lika kloka som min "Loo" ändå! Kolla så får du se!:


Quote"

 Förkylning!


  Den drabbar oss alla någon gång då och då!


Ingen vill ju drabbas,


är ju så onödigt att gå runt och vara förkyld!


Då undrar jag varför,


så många nyser rakt ut,


hostar rakt ut!?


eller tar tag i ex ett handtag efter att ha nyst/hostat i handen!?







En förkylning får man inte genom att man blir kall!


Utan det är en infektion som man får av ett virus.


Det går att tänka sig för då man är förkyld!


Håll för vid hostning/nysning!


Nys eller hosta inte i handen och sen gå omkring


och ta på grejer eller hälsa på någon direkt med en hand skakning!


Tvätta händerna lite oftare!







Så skärpning! Håll för & tvätta händerna!


Tänk på din omgivning!


Det är inte alla som tycker det är skoj,


att du delar med dig av din förkylning!


Givetvis ska man vara givmild vanligtvis,


men i detta fall kan du skippa det och visa lite empati för din omgivning!







  Förkylningen smittar oftast mest innan


man ens vet om att man har den.


Men även när man väl går med  röd näsa och näsduken i högsta hugg!  


Så sluta dela med er av eran förkylning!


Jag vill i alla fall inte ha den!







Hoppas alla får var friska och glada!


Kramar från Loo"


" Unquote



Kramar från Shana oxå


&


ta hand om dig därute!

 
 
ida

ida

22 september 2008 08:53

Åhh så söt. älskar niner:) Hoppas du haft en bra helg å mår bättre nu. själv har ja haft det riktigt bra:)

http://www.idapersson.se

 
wiper

wiper

22 september 2008 14:18

Vilken söt bild :D. Tar till mig dina råd när det gäller förkylning.

http://wiper.blobbsida.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Shana - Måndag 19 feb 14:51

    © 2024 Amie         © 2024 Amie   © 2024 Amie   En lördag i slutet av januari besökte en väninna och jag Winter Lights på Skansen tillsammans.  Det var en trevlig, snöig och vacker eftermiddag/kväll, om än lite kall...   Man ...

Av Shana - 13 augusti 2016 22:49

Hjälp vad tiden går fort! Plötsligt är det en enda dag kvar på min semester...  Jag har haft 5 veckor och skulle lätt kunna ha 5 veckor till!      Nu har jag i alla fall kommit igång med att göra egen eko nötmjölk i stället för att köpa färdi...

Av Shana - 13 augusti 2016 22:33

Härligt med Bondens egen marknad! I dag lyckades jag äntligen komma iväg och det lär garanterat inte bli sista gången! Det doftar så gott av alla färska grönsaker i köket.    Såklart jag kom hem med lite mer än jag hade tänkt     Ha en...

Av Shana - 31 mars 2013 14:24


    Hej där! Du har väl kommit ihåg att ställa fram klockorna därhemma 1 timme? Så nu är sommartiden här och det blir stadigt ljusare - härligt!!!  Även om våren inte verkar hitta hit på ett tag enligt väderrapporterna... Men det kan j...

Av Shana - 31 mars 2013 14:11


  GLAD PÅSK!   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards