Direktlänk till inlägg 10 januari 2009

Snö - vinter

Av Shana - 10 januari 2009 09:36

Snö - vita små kristaller som långsamt dinglar ner från himlen... Visst är de fina, man kan fånga dem på tungan, göra snö-änglar på marken, fina snölyktor att ställa värmeljus i, bygga snögubbar, åka pulka...

Finns en massa kul man kan göra!



Sista dagen på Jullovet, i alla fall här i Stockholm då kom den äntligen, oj vad fort alla ungar stack ut i backen! Vad sugen man blev att själv kasta sig nerför backen och ropa tjiiihooo se upp därnere!...

Inte är det många gånger man fått skotta gången i vinter heller!...


Jag tycker det känns som om vintrarna var vita när man var liten, vi var ute nästan jämt efter skolan, o på helgerna åkte skridskor på den spolade fotbollsplanen, tills tårna kittlade och man knappt hade någon känsel, ville ju inte gå in!... Satte fötterna ovanpå elementet så det riktigt brände, tills det slutatde kittla och man fick tillbaks känseln. :)) Eller åkte pulka eller tefat i skidbacken i närheten, tefatet snurrade vilt och fort gick det, så himla kul och i skolan åkte man på olika utflykter, åkte skridskor, eller till Hagaparken o åkte skidor, osv


Jag njuter av snön, allt blir så vitt och fint och mycket ljusare. Men då ska det vara snö och inte gråblask som inne i City, det kan lika gärna va i så fall! 


God fortsättning på er och ha det gott!

Shana 

 


 
 
Petra

Petra

13 januari 2009 10:43

Här snöar det just nu och är - 5 grader ute :)

http://petrano1.bloggspace.se

 
ida

ida

27 januari 2009 17:44

nej men guud vilken söt bild de va! en sån skulel man göra mycket för att få ta själv. men du har lånat den eller? söt hur som helst:) hoppas allt är bra!

http://www.idapersson.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Shana - Måndag 19 feb 14:51

    © 2024 Amie         © 2024 Amie   © 2024 Amie   En lördag i slutet av januari besökte en väninna och jag Winter Lights på Skansen tillsammans.  Det var en trevlig, snöig och vacker eftermiddag/kväll, om än lite kall...   Man ...

Av Shana - 13 augusti 2016 22:49

Hjälp vad tiden går fort! Plötsligt är det en enda dag kvar på min semester...  Jag har haft 5 veckor och skulle lätt kunna ha 5 veckor till!      Nu har jag i alla fall kommit igång med att göra egen eko nötmjölk i stället för att köpa färdi...

Av Shana - 13 augusti 2016 22:33

Härligt med Bondens egen marknad! I dag lyckades jag äntligen komma iväg och det lär garanterat inte bli sista gången! Det doftar så gott av alla färska grönsaker i köket.    Såklart jag kom hem med lite mer än jag hade tänkt     Ha en...

Av Shana - 31 mars 2013 14:24


    Hej där! Du har väl kommit ihåg att ställa fram klockorna därhemma 1 timme? Så nu är sommartiden här och det blir stadigt ljusare - härligt!!!  Även om våren inte verkar hitta hit på ett tag enligt väderrapporterna... Men det kan j...

Av Shana - 31 mars 2013 14:11


  GLAD PÅSK!   

Ovido - Quiz & Flashcards