Direktlänk till inlägg 19 mars 2013

Aptitretande matbilder?

Av Shana - 19 mars 2013 13:12

Long time no see... så nu gör jag ett nytt försök här!   

 

En vacker matbild är meningen att väcka fantasi och hunger,

som får smaklökarna och magen reagerar och  tänka "vill ha"!   

 

En liten undran bara, är folk helt ärliga i sina kommentarer när de skriver;

"åh så gott det ser ut, etc?!... Många bilder fotas och läggs upp på olika sidor,

speciellt på "FB" där jag ofta reagerar på att maten inte ens ser aptitlig eller god ut....

En liten reflektion, tycker folk att det ser gott ut, eller är de bara "snälla och osanna"...  

Någon? Skulle va kul att höra vad just DU tycker!  

 

Igår började det snöa i Stockholm och slutade inte förrän på kvällen, nu snöar det igen för fullt...

Ha det gott! Det ÄR trots allt vårdagjämning snart!!!   

 

 

Bilden nedan är en bild på min väninnas goda "Päronsallad med ost och valnötter".

 

 


 
 
Helga

Helga

19 mars 2013 17:01

Tack för din kommentar och det var kul att du hittade tillbaka till min blogg efter så lång tid.

Ja, ibland kanske inte matbilder blir sådär superbra - kanske lite bleka och grå. Jag tycker ändå man vill vara vänlig och uppskattande för vad folk vill visa.

Ha det riktigt bra!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Shana

20 mars 2013 17:24

Hej Helga och tack för din kommentar, ja jag håller med, jag kommenterar aldrig något som jag inte tycker eller menar, då håller jag hellre tyst, många kan tyvärr inte fotografera, men lägger upp bilder ändå, så är det ju. Ha det gott du med!

 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

19 mars 2013 20:20

Hej!
Det där med facebook, det känns mycket som att man bara ska hylla och gilla allt alla gör! Känns inte helt äkta och ärligt.
Man ska bara kommentera det som är bra också har jag märkt. Om någon mot förmodan skriver nåt negativt på sin status ignoreras det oftast.
Vårdagjämning.. Hmm det är värsta snöstormen här just nu, känns mer som december..
Ha en bra kväll!

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Shana

20 mars 2013 17:26

Hej S/Y EUPHOIA
Håller med dig, ibland kan det bli lite för mycket med facebook. Ja idag är det ju Vårdagjämning, så jag har efterlyst våren med en liten fin dikt som jag hittade för länge sen.
Tack ha en fin kväll du med!

 
Nyckelpigan

Nyckelpigan

20 mars 2013 13:34

Hej Shana - kul att du hörde av dig i min blogg. Jag har själv varit jättedålig på att blogga nu i flera månader. Ja man vet ju aldrig när folk är helt ärliga - men nu är då jag det i alla fall (försöker alltid ändå vara det måste jag säga!) - fotot på salladen tilltalar verkligen mig - det ser så gott ut - kan du skriva mera om receptet vore jag tacksam. Älskar nämligen sallader! Mums - kram på dig och på återhörande.

http://www.nyckelpigan.bloggspace.se

Shana

20 mars 2013 17:25

Hej Nyckelppigan! Tack :) jag blev så glad att jag hittade någon av er som jag haft kontakt med förut, många har inte bloggarna kvar, och ja, jag har ju inte varit speciellt aktiv heller. Tack ja den salladen är så god, kan ju inte ta åt mig äran själv men jag lägger inte ut bilder som jag inte tycker är klart godkända, älskar att fotografera och gör det ofta, och ger mig oftast inte förrän jag får en bra bild. Jo visst kan jag det, har en del i mina gömmor så hoppas jag får lite mer tid att blogga.
Kram och ja vi hörs!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Shana - Måndag 19 feb 14:51

    © 2024 Amie         © 2024 Amie   © 2024 Amie   En lördag i slutet av januari besökte en väninna och jag Winter Lights på Skansen tillsammans.  Det var en trevlig, snöig och vacker eftermiddag/kväll, om än lite kall...   Man ...

Av Shana - 13 augusti 2016 22:49

Hjälp vad tiden går fort! Plötsligt är det en enda dag kvar på min semester...  Jag har haft 5 veckor och skulle lätt kunna ha 5 veckor till!      Nu har jag i alla fall kommit igång med att göra egen eko nötmjölk i stället för att köpa färdi...

Av Shana - 13 augusti 2016 22:33

Härligt med Bondens egen marknad! I dag lyckades jag äntligen komma iväg och det lär garanterat inte bli sista gången! Det doftar så gott av alla färska grönsaker i köket.    Såklart jag kom hem med lite mer än jag hade tänkt     Ha en...

Av Shana - 31 mars 2013 14:24


    Hej där! Du har väl kommit ihåg att ställa fram klockorna därhemma 1 timme? Så nu är sommartiden här och det blir stadigt ljusare - härligt!!!  Även om våren inte verkar hitta hit på ett tag enligt väderrapporterna... Men det kan j...

Av Shana - 31 mars 2013 14:11


  GLAD PÅSK!   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards