Alla inlägg under augusti 2007

Av Shana - 28 augusti 2007 19:03


Källa: The New York Medical Journal
Två kvinnliga forskare har upptäckt att oralsex stimulerar salivproduktionen i munnen vilket i sin tur ger starkare tänder. Vi ska med andra ord se till att suga av våra män oftare om vi vill behålla det där Colgate-leendet. Den medicinska förklaringen är att saliv innehåller en mängd enzymer som håller bakteriehalten i munnen nere. Alltså; ju mer saliv, desto färre hål. Upplysningen kommer de två forskarna med i den anrika amerikanska tidskriften för läkare; The New York Medical Journal. De två har undersökt tänderna på 3000 kvinnor, och de som regelbundet tillfredställde sina män oralt hade de klart bästa tänderna. Det betyder dock inte att du skall sluta upp med att borsta dem - du skall bara kombinera de två tingen.


Inte dumt alls - bra munhygien och en lycklig man! :)


Av Shana - 9 augusti 2007 20:13

 Blogg alibengali : Ali:s Stort& Smått, Kort & Gott, Då & Nutids sida, Barnens rätt till säkerhet

Barns rätt till säkerhet i samhället!
 

Kopiera gärna och lägg in hos dig!

 från http://alibengali.bloggspace.se// Shana

Av Shana - 7 augusti 2007 11:17

 © 2007 Shana


Här är mina squash-bebisar!

I år sådde jag direkt i rabatten

och ingen försådd i krukor i det soliga

köksfönstret som jag brukar, men det blev

 bra ändå. Sex stycken plantor är det

med en massa små gula squash

som börjar växa till sig.

Ha en skön tisdag!

Shana

Av Shana - 6 augusti 2007 02:16

 © 2007 Shana 


Här är en närbild på några

vindruvsklasar, än så länge är de omogna...

Nu är det godnatt så inte hela dagen försvinner i morgon! 

Nattikram från mig :))

Av Shana - 6 augusti 2007 02:06

© 2007 Shana 



Det här är mina två Vindruvsrankor som i år blivit större än någonsin! Har pratat med grannen snett mitt över, de fick smaka förra sommaren och dom hjälper mig mer än gärna att äta upp de söta, goda blåa druvorna när de mognat - för det kommer bli många i år!... :))

Ha det gott i natten!

Av Shana - 2 augusti 2007 23:50

Nu har jag köpt en Cross Trainer

- som det heter på Gymet!...

Så nu ska här tränas!


 

Jodå, jag har tänkt efter ordentligt före, både länge och noga!... Eftersom jag jobbar lite konstiga och udda tider i mitt nuvarande jobb

och aldrig kan planera mitt privatliv... Jag vet nämligen aldrig när, var eller hur jag jobbar från den ena dagen till den andra!... Så det är faktiskt himla skönt att kunna träna hemma när och om man vill, utan att behöva bli irriterad över att inte hinna till Friskis & Svettis där jag har Gympakort, eller Nautilus där jag har Gymkort - för att man slutar för sent eller börjar för tidigt... Har också en väninna som köpt en och verkar va jättenöjd!


En liten fråga bara; hur gör du för att hinna få in träningen i din vardag?

Har du något redskap hemma eller lyckas du planera in Gymet eller den träning du valt i din vardag ändå?...

Skulle va kul att höra! Och det peppar mig när jag hör andra som lyckats!! Jag älskar att träna, men som sagt det är lite svårt att få till det hela!... *L*


Ha det gott!

Nu ska jag sova så jag orkar upp kl 06.30 i morgon bitti och äta frukost och vänta på uppdrag... för än så länge vet jag inte hur fredagen kommer att se ut!...

Kram på er!

Shana

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards