Alla inlägg under september 2008

Av Shana - 25 september 2008 23:48

Pingviner är söta, eller hur!? Vad tycks om de här "aubergine-pingvinerna"???

Supersöta tycker jag! 



Bara för att jag inte skulle "prata förkylning mer"..., så hann jag bara jobba i tre dagar, åsså blev jag sämre, vad är det här?!...

Hörde att fler än jag råkat ut för samma sak, det går en massa konstiga förkylningar och influesa nu...

Näe, nu får det ta mig 17 räcka, den här hösten slår snart rekord!!!


Hoppad du mår bra och "klarar dig"! 

Natti natt nu ska jag sova! 

Av Shana - 22 september 2008 18:20

JAG GJORDE SOM DU SA...

Jag skickade mail till 10 personer som du skrev!

Jag väntar fortfarande på det jävla miraklet som ska inträffa!!!


Till alla mina vänner som det senaste året skickat mig:

önskningar, kedjebrev, ängelbrev, eller andra löften

om tur, OM jag vidarebefordrar dem...


DEN SKITEN FUNKAR INTE!!!!!!


Nästa år, skicka i stället; pengar, öl, choklad, biobiljetter,

bensinpengar eller resecheckar!


TACK!!!!!! 


Av Shana - 21 september 2008 23:49

Häromkvällen kollade jag på lite gamla blogginlägg och nu i förkylningstider så verkar det här himla vettigt (ja, jo lovar efter denna är det färdigpratat om förkylning, *fnissar*) Tänk om alla kunde va lika kloka som min "Loo" ändå! Kolla så får du se!:


Quote"

 Förkylning!


  Den drabbar oss alla någon gång då och då!


Ingen vill ju drabbas,


är ju så onödigt att gå runt och vara förkyld!


Då undrar jag varför,


så många nyser rakt ut,


hostar rakt ut!?


eller tar tag i ex ett handtag efter att ha nyst/hostat i handen!?







En förkylning får man inte genom att man blir kall!


Utan det är en infektion som man får av ett virus.


Det går att tänka sig för då man är förkyld!


Håll för vid hostning/nysning!


Nys eller hosta inte i handen och sen gå omkring


och ta på grejer eller hälsa på någon direkt med en hand skakning!


Tvätta händerna lite oftare!







Så skärpning! Håll för & tvätta händerna!


Tänk på din omgivning!


Det är inte alla som tycker det är skoj,


att du delar med dig av din förkylning!


Givetvis ska man vara givmild vanligtvis,


men i detta fall kan du skippa det och visa lite empati för din omgivning!







  Förkylningen smittar oftast mest innan


man ens vet om att man har den.


Men även när man väl går med  röd näsa och näsduken i högsta hugg!  


Så sluta dela med er av eran förkylning!


Jag vill i alla fall inte ha den!







Hoppas alla får var friska och glada!


Kramar från Loo"


" Unquote



Kramar från Shana oxå


&


ta hand om dig därute!

Av Shana - 20 september 2008 16:37

"Lek inte med maten eller frukten"...

Men när kockar leker med maten eller frukten och det bli så här fint resultat, då säger jag - snälla lek mer med maten!

Häftigt eller hur!? 

Har du en fin lördag? Hoppas det! 

Ha'd gott!

Av Shana - 20 september 2008 00:46

Eftersom det hunnit bli lördag nu - så får det bli en "helgfräckis" med lite sportigt inslag... :)) 



Regler för sovrumsgolf:


1. Spelare ska ha egen utrustning - en klubba och två bollar.


2.  Spel på banan måste godkännas av ägaren till hålet.


3.  Till skillnad från utomhusgolf ska man försöka få klubban i hålet och bollarna utanför.


4.  För effektivt spel ska klubban ha styvt skaft. Banägaren ska undersöka skaftets styvhet innan spelet börjar.


5.  Banägaren har rätt att begränsa klubbans längd för att undvika skador i hålet.


6.  Spelet går ut på att stöta så många gånger som möjligt tills banägaren är nöjd och spelet fullbordat. Misslyckas man med detta kan man nekas tillstånd att spela på banan igen.


7.  Man ska inte spela i hålet direkt, utan ta god tid på sig att beundra banan, med speciell uppmärksamhet på välformade bunkrar.


8.  Spelare uppmanas att ha ordentliga regnkläder till hands för alla eventualiteters skull.


9.  Spelare bör försäkra sig om att deras match är ordentligt inbokad, speciellt när ny bana spelas för första gången. Detta för att undvika irritation från andra spelare som har banan som hemmabana.


10. Långsamt spel uppmuntras, men spelare ska vara beredd att öka takten om banägaren önskar. Det uppfattas som en enastående prestation att spela på samma hål flera gånger.


Av Shana - 19 september 2008 02:23


Ganska häftigt att se det så här:


Ganska upplyftande va!


Bortom solen finns det ett stort Universum...

Antares är den 15e starkaste stjärnan på himlen!

Den är mer än 1000 ljusår härifrån!!!


Hur stor är du?

Hur stora är problemen som gör dig upprörd idag?


Eller för den delen, saker som är viktiga?


Ha perspektiv på ditt liv! :)) 



Av Shana - 19 september 2008 01:42

Sovdags för länge sedan, men här sitter jag och kikar i datorn och hittade den här bilden som jag sparat från ett mail...

Text till bilden, som egentligen är fler än en bild, lyder:

Om du har problem med att sätta saker och ting i sitt rätta perspektiv, kolla bara på ovan jämförelser.


Kolla nästa blogg, så blir det ännu häftigare!

 


@

Av Shana - 18 september 2008 23:18

Nu sitter man här igen och känner sig som ett @ :))

I stort sett det enda man lyckas med nu är att sitta vid datorn, för inte blir det mycket vettigt gjort just nu, "konstig" i kroppen och knoppen!


Ca en gång om året verkar det plötsligt dimpa ner en ordentlig förkylning och dessutom när man allra minst anar,... och att det ska va samma sak varje gång, man glömmer totalt bort hur det känns... Efter några dagar så har man fått nog , blir otålig och vill må bra igen - NU!

Bestämmer mig för att NU ska jag må bra; komma igång med träningen igen, fortsätta fixa och rensa härhemma som jag kommit igång med...  Men det tar några dagar att kurera sig och idag mådde jag sämre än igår så nu har jag bestämt mig ännu mer för att må bättre så det vänder i morgon! BASTA!!!

Nog om det... Jag KAN! Jag VILL! Jag SKA!!!

Ha'd bäst! :)) 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards