Alla inlägg under september 2007

Av Shana - 29 september 2007 19:51

© 2007 Shana



Inte vet jag varför jag kom att tänka på den "skrattande korven" just ikväll, men men!...





Belgien var mitt och min familjs hemland i några år. På vår lilla shoppinggata i byn där vi bodde utanför Antwerpen hade vi bl a en ung slaktare som hade en "slakteributik", hans pappa födde upp fina prisbelönta biffkor, så han fick fint biffkött levererat till sin butik, och där fanns många STORA fina prispokaler uppradade som bevis!

Det här var innan "Belgian Blue"!!!




Hans kött var verkligen otroligt fint och mört, så när man åt en biff som man köpt där, så var det så mört att kniven bara gled igenom biffen, och det fanns inget som slog det i mörhet och smak - jag lovar!!!


Han var så gullig mot alla barn som kom med någon förälder till butiken - och i Belgien är alla så otroligt barnkära - alla barn fick varsin skiva kalvkorv där gratis! Han rullade ihop den och gav till barnet...

Den kalvkorven såg ut som ett ansikte med ögon och en skrattade mun, och det var den "skrattande korven"! :))



Min äldsta dotter är ca 3 år på bilden och håller upp den "lachende worst"! :)



Är så glad att vi tog ett kort som minne av den glada kalvkorven! :))

Visst är den fin!!!? Man blir glad av den!



Hoppas du har en riktigt skön, mysig och härlig lördagskväll!

Kram Shana



Av Shana - 27 september 2007 21:48

© 2007 Shana

Här är jag!!!

Bäst att skriva en liten blogg när ens vänner börjar undra vart man tagit vägen...

Hade en helt underbar semestervecka i Dalarna - min sista för sommaren!

Visst är det fint däruppe med Siljan i bakgrunden! *Suckar* Vill tillbaka igen, jag skulle kunna bosätta mig däruppe!

Måste tillägga att jag tog bilden under en promenad, tyckte motivet var så vackert!

Kan ju inte skriva att jag mår toppen just nu, blev så förkyld i tisdags med feber först o en röst som är hesare än hesast...

Men, men jag kommer igen snart - man är ju optimist så va sjutton! :))

Vi hörs och syns!

Shana

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards